F1 2026: Pirelli testira nove gume uz mnogo nepoznanica
- Gazzetta.me
- Jul 18
- 2 min read
Revolucija koja očekuje Formulu 1 2026. godine donosi mnogo više od novih bolida i promijenjene motorizacije – kompletno nova generacija guma biće jedan od ključnih elemenata promjene, ali upravo tu Pirelli nailazi na najveće izazove.
Iako je FIA prvobitno željela prelazak na 16-inčne felne radi smanjenja težine, Pirelli se tome usprotivio zbog nedostatka veze sa serijskom proizvodnjom. Umjesto toga, F1 ostaje na 18-inčnim gumama, ali u užem profilu i sa manjim prečnikom – što bi ipak trebalo da donese određenu uštedu na težini.

Testiranje u ograničenim uslovima
Najveći problem za Pirelli je što nove gume ne može testirati na bolidima koji će se voziti 2026. godine. Umjesto toga koristi se tzv. mule cars – modifikovane verzije aktuelnih bolida, koje pokušavaju da imitiraju buduću aerodinamiku i karakteristike.
„Zadovoljan sam dosadašnjim razvojem, ali postoji mnogo nepoznanica,“ rekao je Mario Isola, šef Pirelli Motorsport tima. „Mule bolidi imaju više potiska nego što će to biti slučaj u 2026, što otežava izbor pravih smjesa.“
Upravo ta razlika može dovesti do toga da Pirelli bude ili previše konzervativan ili previše agresivan u konstrukciji guma, jer se ne zna tačno koliko će ih budući bolidi opterećivati.
Nema garancija – samo simulacije
Pirelli se ne oslanja samo na testove – informacije se upoređuju sa simulacijama timova, termomehaničkim modelima i internim razvojnim alatima. Ipak, svaki tim drugačije podešava svoje mule bolide, pa se ni rezultati ne mogu u potpunosti ujednačiti.
„Nije sve samo u krilima,“ dodaje Isola. „Morali su da podese i visinu vožnje, jer su nove gume manjeg prečnika. FIA je dozvolila određene modifikacije da bi testovi bili što realniji, ali razlike među timovima i dalje postoje.“
Iskustvo kao oslonac
Uprkos svemu, Isola je optimista. „Slično je bilo i 2021. kada smo razvijali 18-inčne gume koje su se dobro pokazale 2022. godine. Uvijek bude sitnih podešavanja nakon prve godine, i vjerujem da će tako biti i sada.“
Testiranja se nastavljaju 5. i 6. avgusta na Hungaroringu, a potom slijede sesije u Monci, Muđelu i Meksiko Sitiju. Cilj: spremne i uravnotežene gume za novu eru Formule 1.